ms1

Actualment, tinc el blog sense actualitzar.
Si voleu seguir les meves aventuretes, ho podeu fer al blog d'en Joan:
elcoleccionistadevies.blogspot.com.es

diumenge, 12 de desembre del 2010

12/12/2010 Serra de Sant Joan. Via El Cap i el Passarell a Montanissell

Ressenya gentilesa d'en Joan Prunera
L1: Joan Prunera
L2: Joaquim Llòria
L3: Joan Prunera
L4: Joaquim Llòria
L5: Joan Prunera
L6: Joaquim Llòria
L7: Joan Prunera
L8: Joaquim Llòria

En Joan em proposa anar a repetir la via El Cap i el Passarell a Montanissell. Diu que abans de que li operin de la clavícula té moltes ganes de fer una via llarga, de les que estarem varies hores a la paret.
A mi em sembla molt bé ja que, és una via que em va agradar molt.

Ens trobem a Sant Boi a les 07:00. Fa molt de fred. Esperem que surti el sol i ens pugui ajudar a passar un bon dia.

Arribem a Coll de Nargó per esmorzar al Bar-Restaurant Tahussà i esmorzem bé per poder tenir forces per tot el dia. Renoi, quin fred que fa!

Aparquem el cotxe a la pista i continua fent molt fred. Ens abriguem bé i comencem l'aproximació. A mig camí, tenim de parar per treure'ns els folres ja que el sol, encara que està una mica velat, comença a escalfar.

L1 III, V, V+, IV+, 2 pitons, 2 spits, 30m.
Comença en Joan, per placa tombada fins a una cornisa amb terra a on la paret es molt tiesa. En Joan ho passa bastant bé fent un repòs en el spit mirant-s'ho bé ja que tiba bastant.
Arriba sense més complicacions a la R1 en un gran replà.

Joan fent el primer llarg

L2 IV, III, I, neta, 35m.
Em toca a mi. Aquesta tirada és molt senzilla. Poso un friend al inici de la tirada i arribo a la R2 sense més complicacions.
 Jo començant el segon llarg

L3 III, V-, IV, 2 pitons, 3 spits, 40m.

Surt en Joan per uns blocs a controlar una mica fins arribar a un desplom a on es troba el pas maco de V-. Passat aquest pas, es te de controlar tot ja que tot està que es cau.
Continua sense més complicacions fins a la R3 en un replà.

 Joan fent el tercer llarg

L4 IV+, V-, III, IV-, 3 pitons, 3 spits 35m.

Començo la tirada per uns desploms però amb unes gandes brutals continuant per placa amb adherència. Hem gaudit molt aquest llarg.

Jo fent el quart llarg

L5 IV+, V-, III, IV-, 1 pont de pedra, 2 spits, 3 pitons, 35m.

Ara li toca a en Joan. Es surt de la cómoda R4 tot recte cap a un pont de roca brutal. Continua per placa llisa fins arribar sota d'un desplom a xapar un spit. Es continua per xapar un pitó fins arribar a una cornisa fent en franqueig senzill fins arribar a un muret amb bons cantells sobre del qual es troba la R5 en una petita repisa.

Joan començant el L5

 Jo arribant a la R5

L6 IV+, V-, IV+, 2 spits, 1 pont de pedra, 1 pitó, 30m.
Començo aquesta tirada sortint de la R5 recte a munt en comptes de tirar més a l'esquerra com ja l'havia fet un altre vegada. És una placa acanalada molt maca, pujant fins arribar a posar els peus a una fissura que seguirem en franqueig ascendent a la esquerra fins un pont de pedra equipat amb un cable i, de seguida un pitó amb un pas una mica delicat. Es continua fins un gran bloc que passarem per la dreta fent bavaressa per placa fins arribar a la R6.
Joan al L6
 
L7 IV, III, 1 pont de pedra, 1 pitó, 1 spit, 25m.

Surt en Joan. Aquesta tirada, l'altre vegada la vàrem fer per la placa de la dreta a tocar la paret que forma un diedre fissurat a on es pot posar algun catxarret. Aquesta vegada, en Joan surt flanquejant a l'esquerra cap a un pont de pedra i un pitó fins uns blocs que formen una mena de diedre continuant per placa. Trobo que és millor la opció més lògica de la placa de la dreta.
Continua per una canal de terra que rellisca bastant i després, caminant fins la R7 a on es troba el pot de registre.
Joan fent el L7

Jo assegurant a en Joan des de R6

Joan amb el pot de registre


L8 III, V-, IV, III, 3 pitons, 1 spit, 40m.

Bé, ja estem a prop del cim.
Començo per blocs senzills fins arribar a un desplomet amb un pitó, pujant a una placa-diedre amb dos pitons i per unes grades fins al cim. En aquest llarg, es té de controlar la roca ja que és una mica discreta.
Jo en la placa-diedre del L8

En Joan arribant a la R8


Tots dos molt contents al cim

Descens:

Es baixa caminant per la pista durant 1h 1/2 fins arribar al cotxe. De baixada comença a fer-se fosc i ens tenim de tapar ja que torna a fer fred.

Vàrem parar a Coll de Nargó a fer un mos.

Fins la propera.

Quimet

2 comentaris:

  1. Hola Quimet!
    Primer donar-te les gràcies per les teves paraules i aportacions al meu jardinet i ara dir-te que em plau seguir el teu blog perquè penso que tant tu, com en Joan i jo estimem la natura, vosaltres des de dalt i jo des de baix, sentim el mateix respecte i admiració per tot alló que ens dona i que gaudim.
    M'agrada la frase que encapsala el blog!!

    Molts petons!

    ResponElimina
  2. Bona via, llastima del dos primers seguros de la via, que son una cutrada ja que porten uns maillons que no aguantarien cap caiguda.
    Salut i a tibar

    ResponElimina